Brake Fluid DOT 4
Uniwersalny płyn hamulcowy
Uniwersalny płyn hamulcowy Brake Fluid DOT-4 jest złożoną mieszaniną eteru poliglikolowego, boranów eterów glikolowych oraz poligliceroli, połączonych ze specjalnymi inhibitorami zapobiegającymi korozji i utlenianiu, jak również deformacjom uszczelek. Płyn hamulcowy Brake Fluid DOT-4 jest zalecany do stosowania w konwencjonalnych hydraulicznych układach hamulcowych oraz sprzęgłach.
Zastosowania
Brake Fluid DOT-4 spełnia wymagania uznanych norm dla płynów do sprzęgieł i układów hamulcowych, zgodnie z wymaganiami producentów pojazdów samochodowych.
- Wszystkie hydrauliczne systemy hamulcowe do pojazdów silnikowych (tarczowych i bębnowych), do których jest zalecany płyn DOT 4, SAE J1704 lub klasy 4 wg ISO 4925
- Uzupełnianie lub wymiana serwisowa płynu w systemach hamulcowych wymagających płynów DOT 3, SAE J1703 lub klasy 3 wg ISO 4925
- Pojazdy z układem zapobiegającym blokowaniu się kół (ABS)
- Układy sprzęgła hydraulicznego wymagające tradycyjnych płynów
- Samochody osobowe, pojazdy transportowe, maszyny budowlane , maszyny rolnicze i motocykle
Płyn hamulcowy DOT 4 jest kompatybilny z innymi markami płynów hamulcowych DOT 4 / DOT 3.
Płyn hamulcowy DOT 4 nie powinien być stosowany w układach, w których należy stosować płyny mineralne (LHM), takich jak np. niektóre modele Citroën lub w których zalecane jest stosowanie płynów silikonowych DOT 5.
Korzyści dla klienta
- Wysoka temperatura wrzenia (260°C), wyższa niż przypadku innych płynów hamulcowych DOT 4 oraz zdolność utrzymania wysokiej temperatury wrzenia podczas pracy zapobiega tworzeniu się oparów w wysokiej temperaturze.Wpływa to na poprawę skuteczności działania układu hamulcowego również w odniesieniu do produktów DOT 3
- Zapewnia dodatkowe zabezpieczenie przed korkiem parowym w porównaniu z płynami o niższej specyfikacji
- Odpowiedni poziom pH o odczynie alkalicznym, pomaga chronić elementy z żeliwa i stali
- Zawarte w nim inhibitory przyczyniają się do ochrony przed korozją szerokiej gamy metali, włączając aluminium, mosiądz, miedź, cynk i cynę
- Wpływ na pęcznienie uszczelek oraz doskonałe własności smarne zapobiegają wyciekom płynu i zmniejszają zużycie podzespołów układu hamulcowego
- Stabilność termiczna i utleniania pomaga zapobiegać degradacji płynu, utrzymując kluczowe parametry efektywności działania płynu w ciągu całego okresu eksploatacji
- Zalecany do różnych typów pojazdów dzięki czemu ogranicza się wielkość zapasów magazynowych
Zgodność ze standardami
Płyn hamulcowy Brake Fluid DOT -4 spełnia wymagania następujących standardów:
FMVSS 116 DOT 3
FMVSS 116 DOT 4
ISO Klasa 3 wg ISO4925
ISO Klasa 4 wg ISO4925
SAE J1703
SAE J1704